Όταν άνοιξε η συζήτηση για τη συμμετοχή μας στο Μοντέλο των Ηνωμένων Εθνών (MUN) ΤΟΥ Λονδίνου η ίδια η ιδέα φάνταζε το ίδιο ελκυστική όσο και τρομακτική για μας.
Η ιδέα μίας τέτοιας πενταήμερης εκδρομής μας ενθουσίαζε όλους, μα αυτά που μας τρόμαζαν ήταν πως πρώτον για πολλούς από εμάς ήταν η πρώτη φορά στο εξωτερικό και δεύτερον για όλους ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχαμε σε ένα συνέδριο τέτοιου βεληνεκούς.
Παρά όλα αυτά με την τεράστια βοήθεια από τις καθηγήτριες μας Αγγλικών, τόσο στην εξήγηση της διαδικασίας του συνεδρίου, όσο και στην προετοιμασία των λόγων που θα εκφωνούσαμε, απομακρύνθηκαν οι αρχικοί δισταγμοί που είχαμε. Κάπως έτσι πέρασαν σχεδόν 4 μήνες και φθάσαμε επιτέλους στην ημέρα της αναχώρησης.
Μία μέρα που σαν και τώρα την θυμάμαι. Νωρίς το πρωί η συνάντηση μας στο Ελ. Βενιζέλος, κρατώντας στα χέρια μας τις αποσκευές μας και γεμάτοι όρεξη και ενθουσιασμό για όσα επρόκειτο να ζούσαμε.
Αφότου προσγειωθήκαμε στο Λονδίνο, μεταβήκαμε στο συνέδριο, σχεδόν αμέσως. Εκεί μας κατέκλυσε μία αμηχανία· η ίδια αμηχανία και το άγχος που κατακλύζει τον καθένα σαν ξεκινά κάτι νέο. Πάρα ταύτα τις επόμενες ημέρες του MUN προσαρμοστήκαμε στις νέες συνθήκες, ξεπεράσαμε τους φόβους μας και δώσαμε την προσπάθεια μας. Για κάποιους, μάλιστα, από εμάς το συνέδριο ήταν ευκαιρία να ξεδιπλώσουν τις διπλωματικές τους ικανότητες- αυτό αποδεικνύει και το βραβείο που κέρδισε συμμαθήτρια μας. Ωστόσο δεν έχει σημασία ποιος συμμετείχε περισσότερο ή ποιος είχε λιγότερο άγχος· η προσπάθεια του καθένα μας έχει αξία.
Όταν τελείωσε το συνέδριο, την τέταρτη ημέρα, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε γνωστά μνημεία της βρετανικής πρωτεύουσας, όπως το Βρετανικό μουσείο καθώς και το μουσείο Madam Tusssauds. Όλα αυτά μας άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις και μας προβλημάτισαν.
Συνολικά ήταν ένα αξέχαστο ταξίδι! Κλείνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τις καθηγήτριες που μας βοήθησαν στην προετοιμασία και μας συνόδεψαν και τη διεύθυνση του σχολείου για τον συντονισμό και την πραγματοποίηση της εκδρομής.
Με εκτίμηση,
Μαυρέας Ηλίας, μαθητής της Παιδαγωγικής Πρωτοπορίας και συμμετέχων στο MUN.